Kuristiku 100 õpilase võrra suurem
Alates 1. septembrist 2017 on Lasnamäele järgi jäänud kolm eestikeelse õppega kooli: Tallinna Kuristiku Gümnaasium, Tallinna Laagna Gümnaasium ja Tallinna Täiskasvanute Gümnaasium. Varem oli selleks ka Tallinna Merekalda Kool (varasem Lasnamäe Üldgümnaasium ehk LÜG ning enne seda Tallinna 62. Keskkool).
Nimelt ühinesid Tallinna koolivõrgu reformimise käigus 2017. aasta sügisel Tallinna Linnamäe Vene Lütseum ja Vana-Kalamaja täiskasvanute gümnaasium ning pärast endise Merekalda koolimaja renoveerimist sai sellest Tallinna Linnamäe Vene Lütseumi gümnaasiumiastme hoone.
2016/2017. õppeaasta I veerandil toimus Merekalda Kooli õppetöö veel omas majas, seejärel koliti Tallinna Kuristiku Gümnaasiumi majja, kus lõpetati õppeaasta. 1. septembril 2017 Merekalda Kool liideti Kuristiku Gümnaasiumiga. Kuristiku kooli asus õppima ligi 100 endist Merekalda õpilast.
Kui 2016/17. õppeaasta lõpuks oli Tallinna Merekalda Kooli jäänud 325 õpilast, siis veel kolm aastat tagasi oli see number 425 ning viie aasta eest 484. See oli kooli sulgemiseks põhiline argument, kuna väheneva õpilaskonnaga ei saa õpetajatele tagada korralikku koormust ja palka.
Mida räägivad endised Merekalda kooli õpilased ja õpetajad oma kunagisest koolist ning oma uuest koolist?
„Merekalda koolis kindlasti meeldisid mulle õpetajad, Kuristikus on ka toredad õpetajad, kuigi Merekalda õpetajad olid väga heatahtlikud. Söök on minu meelest Merekaldas ja Kuristikus sama. Mina ei tegelenud Merekaldas eriti huviringidega, kuid käisin küll võrkpallitrennis paar aastat. Merekaldas oli hea atmosfäär. Mul olid väga meeldivad klassikaaslased, väga raske oli harjuda uute klassikaaslastega alguses, aga nad on väga toredad inimesed ning ma näen sarnasusi minu endiste klassikaaslastega.” Rene, 10. klassi poiss
„Merekalda koolis meeldis mulle see, et õpilased olid rohkem kokkuhoidvamad ja toetavamad, õpetajad olid minu arust ka paremad. Kuristikus on jälle see parem, et korraldatakase tihti üritusi ja võetakse osa rohkem kui seda oli Merekaldas. Huviringid on samuti minu arust Kuristikus paremad. Söök on suhteliselt sarnane, ainult Kuristiku koolis pannakse rohkem toitu ja sa saad valida ka taimetoitu, mis on paljude jaoks väga hea.” 9. klassi tüdruk
„Mulle meeldis Merekaldas see, et meid oli nii vähe ja kõik tundsid kõiki, olime nagu üks suur pere. Õpetajad olid ka kõik väga toredad. Kuristikus mulle meeldib see, et siin on lahe ja sõbralik rahvas. Kuna toitlustaja oli mõlemas koolis sama, siis toidul erilist vahet pole. Kuristikus on palju rohkem igasuguseid rühmatöid ja üritusi. Üritused on kõik väga hästi läbimõeldud ja korraldatud. Kindlasti meeldib Kuristiku juures see, et siin on remont tehtud ja palju hubasem tunne.” Britten, 10. klassi tüdruk
„Merekalda koolis meeldis mulle jõululaat ja kehaline kasvatus ning see, et seal oli vähem inimesi. Merekaldas oli parem söök kui Kuristikus. Kuristikus meeldis mulle väga UV-pidu.” 3. klassi tüdruk
„Mulle meeldis Merekaldas, sest seal oli rahulikum, aga samas Kuristikus saab rohkem suhelda. Üritustest meeldis mulle Kuristikus eriti piparkoogipidu.” 5. klassi tüdruk
„Kuristikus on toredad õpetajad ning palju üritusi. Merekaldas oli rohkem ruumi, ning maitsvam söök ja kool oli lähemal kodule.” 7. klassi tüdruk
Õpetaja analüüsib
“Olime Merekalda Kooliga juba eelmisel aastal Kuristiku ruumides ja siis olid mõned erinevused koolielus juba näha. Meil oli koridorides lärmi vähem, välja arvatud algklasside poole peal. Merekalda Koolis oli enne tunni algust eelkell (teise meloodiaga) umbes 4 minutit enne tunnikella. Eelkella ajal tuli õpilastel liikuda kabineti ukse taha, õpetajad pesid ära oma kohvitassi ja hakkasid ka oma ruumi suunas minema. Teise kella ajal või mõni minut enne seda mindi ruumi ja tund algas. Peale teist kella tulek oli hilinemine. Ikka hilineti ja siin hilinetakse ka. Merekalda õpilastele oli Kuristikus harjumatu see, et võis minut peale kella kohale tulla ja märguandeks eelkella polnud. Nad ootasid alguses teist kella.
Siin on kooliraadio. Merekalda kooliraadio ei töötanud vananenud tehnika tõttu ja ka ruumides polnud remonti toimunud. Siin on remonditud ruumid ja enamasti uus mööbel. Tehnika ja uued arvutid olid Merekalda Koolil olemas (paremad kui siin raamatukogus). Sellist võimsat tehnikat aulas Merekalda Koolil polnud. Aula oli renoveerimata ja võimendus halb, helipult vilets jne. Kuna kool ei saanud renoveerimist, siis tuli kõike olemas olevat väga hoida. Ka Merekalda Koolis tegeleti loodushoiu ja ökoloogiaga. Toimusid õppekäikude päevad, mida siin nimetatakse aktiivõppepäevadeks. Jõulupeoks pidi iga klass välja mõtlema eeskavaks kas näidendi, tantsu või midagi muud. Tehti klassidega omavahelisi loosipakke. Algklassid korraldasid laatasid, kus sai omavalmistatud asju müüa. Osa müügirahast läks koolile remondiks ja üritusteks, poole said nad endale. Tähistati ka tähtpäevi.
Toimus omaloominguliste juttude kirjutamise võistlus enne emakeelepäeva (parimad tööd pandi kooli almanahhi – neid on olnud kolm), viktoriinid, etteütlused jne. Auhinnad anti aktusel üle.
Toimus ka luuletuste lugemise võistlus, mida korraldas raamatukogu koos draamaõpetaja ja kirjanduse õpetajatega. See oli päris populaarne üritus. Toimusid ainepäevad. Spordipäevad toimusid koolist väljaspool, kuna staadion oli liiga väike.
Huvitegevust on siin Kuristikus rohkem, sest Merekaldas oli noor huvijuht, kes eriti midagi ei teinud. Koolielu korraldasid enamasti õpetajad koos õpilastega.” Heli Jakobson, eesti keele õpetaja
Olgem hoolivad
Kahe kooli ühinemine tõi kindlasti kaasa uutele tulijatele suuri muutusi ja harjumusi, kuid tuleb tõdeda, et muutused on üks suur osa elust. Varem oli Merekaldas probleemiks vähene huvitegevus, kus üritustel ei olnud paljude noorte osavõttu ning oli vähese tehnika võimalus. Kuristikus seevastu on populaarseks saanud erinevate huvitavate ürituste korraldamine nagu näiteks Rammumees, Võimlemispidu, Kuristiku Valimised ning suur noorte osavõtt ürituste valdkonnas. Me kõik saame anda oma panuse teiste õpilaste heaolu üle näidates üles teiste vastu hoolivust ning olla üksteise suhtes sõbralikud ja kokkuhoidvad. Kõik see teeb meist suure ja tugeva tervikliku koolipere!
Mariel Leppik ja Mai-Liis Tarum, 11. klass
Artiklis on kasutatud materjale, mis pärit Postimees ja Pealinn lehelt.